Hyppää pääsisältöön

#PieniäSupertekoja-kampanja: Tietoa kansainvälistymisestä tasa-arvoisesti kaikille nuorille

Kuvaus

Euroguidance kampanjoi #PieniäSupertekoja -kampanjalla helmikuussa nuorten oikeudesta saada tietoa ja ohjausta kansainvälistymiseen. Jokaisella nuorella on mahdollisuus kansainvälistyä.
PieniäSupertekoja-kampanja.

Sisältö

Kansainvälisten kokemusten hankkiminen on usein hyppy tuntemattomaan: se on itsensä altiiksi asettamista ja oman mukavuusalueen rajojen testaamista. Uskallus tuo uusien kokemusten ja elämysten lisäksi mukanaan työelämässä ja arjessa tarvittavia taitoja. Kansainvälinen osaaminen on tärkeä osa suomalaisen yhteiskunnan toimivuutta.

Suomessa on myös nuoria, jotka ajattelevat, ettei kansainvälistyminen ole heitä varten. Kaikilla ei ole tietoa vaihtoehtojen kirjosta ja siitä, miten myös kotimaassa voi kansainvälistyä.

Tiedon ja ohjauksen puute ei saa asettaa nuoria keskenään eriarvoiseen asemaan. Niitä tulisi olla tarjolla kaikille asuinpaikasta, opintomenestyksestä, perhetaustasta, taloudellisesta tilanteesta tai muista henkilökohtaisista tekijöistä riippumatta. Kansainvälistymisen vaihtoehtoja löytyy kaikenlaisille nuorille.

Sinunkin arjen pienet tekosi ovat supersankaruutta –  osallistu kampanjaan

Anna oma panoksesi

Kampanja on suunnattu erityisesti tieto-, neuvonta- ja ohjaustyön ammattilaisille, mutta jokainen voi vaikuttaa jakamalla tietoa kansainvälistymisen mahdollisuuksista nuorille.

Suomen Euroguidance -keskus on osa kansainvälistä Euroguidance-verkostoa, joka tukee ohjauksen ammattilaisia kansainvälistymisessä. Lisätietoa: oph.fi/euroguidance

Pysy ajan tasalla Koordinaatin osaamiskeskuskuulumisista

Tilaa uutiskirje!