Blogi

Koordinaatin henkilökunta on paitsi liikkuvaista, myös pohtivaista sorttia. Vapaata ajatusten jakamista ja keskustelun herättämistä varten kirjoitamme viikoittain julkaistavaa blogia. Blogissa pohdimme omaa työtämme ja työrooliamme sekä avaamme hieman, millaisista asioista ja työtehtävistä arkemme koostuu. Kommenttikentässä on aina tilaa huomioille ja kysymyksille, joten osallistu rohkeasti!

Blogin kirjoittajat

Koordinaatin uudet vaatteet

Oletko jo törmännyt uuteen visuaaliseen ilmeeseemme? Miltä vaikuttaa? Ensimmäiset palaset uudesta värimaailmasta ja logosta lanseerattiin tammikuussa. Pikkuhiljaa uudet uljaat värit, fontti ja uusi logo merkkeineen ovat vallanneet viestintäkanaviamme.

Ilmeen ja markkinointimateriaalien uudistaminen ei suinkaan tapahdu kuin taikaiskusta ja itsestään. Kuten monessa uudistuksessa, tässäkin taustalla on kuukausien työ kilpailutuksineen, palavereineen ja kymmenine kommenttikierroksineen. Versioita versioiden perään, ideointia ja viilausta, ehkä muutama valvottu yökin.

Vaikka ilmeen toteutuksesta vastasi ammattimainen mainostoimisto, emme me voineet heittäytyä sivustakatsojan rooliin. Työ oli yhteinen ja ideat rakentuivat yhdessä. Eikä meillä ole tapana päästää toimittajia helpolla. Koordinaatin tiimissä on vahva, vuosikausien kokemus ja myös aika selkeät visiot siitä, mikä näyttää hyvältä ja ammattimaiselta visuaalisesti. Tällä kertaa visiot kohtasivat toimittajan kanssa hyvin ja olimme alusta lähtien samalla aaltopituudella visuaalisen ilmeen rakennuspalikoiden suhteen.

Mikä muuttui?

Koordinaatin vanha tuttu, pitkään palvellut logo sai väistyä uuden tieltä. Uudessa logossa ei kuitenkaan lähdetty nollasta liikkeelle, vaan siihen otettiin hyvät elementit vanhasta ja höystettiin niitä uusilla. Rakennusaineina ovat karttapinni-ajatus, koordinaatisto ja K-kirjain.

Meille tunnusomainen vihreä raikastettiin ja sen rinnalle otettiin lähes yhtä vahvaksi väripariksi intensiivinen violetti. Tehosteena käytetään harkitusti pinkkiä. Ilmavuutta tuodaan valkoisella.



Uuden ilmeen mukaisia markkinointimateriaaleja toteutettiin valtava määrä. Saimme muun muassa uudet esitteet, messumateriaalit, julkaisu- ja raporttipohjat, flyerit, somekuvat ja esityspohjat.

Uusi ilmeemme materiaaleineen on ensimmäistä kertaa livenä nähtävillä NUORI2019-tapahtumassa, tule ihmettelemään ja kyselemään lisää osastolle B6!

-Heidi