Blogi

Koordinaatin henkilökunta on paitsi liikkuvaista, myös pohtivaista sorttia. Vapaata ajatusten jakamista ja keskustelun herättämistä varten kirjoitamme viikoittain julkaistavaa blogia. Blogissa pohdimme omaa työtämme ja työrooliamme sekä avaamme hieman, millaisista asioista ja työtehtävistä arkemme koostuu. Kommenttikentässä on aina tilaa huomioille ja kysymyksille, joten osallistu rohkeasti!

Blogin kirjoittajat

Koordinaatin verkkopalveluissa päivityksiä

Jotkut teistä ovat varmaankin jo huomanneet, että Koordinaatti.fi-verkkopalvelu on hieman muuttunut. Aloitimme Koordinaatissa yhdessä Nord Software Oy:n kanssa verkkopalvelun jatkokehitystyön viime vuoden loppupuolella. Koordinaatti.fi julkaistiin pari vuotta sitten ja sen jälkeen siihen on tehty joitakin pieniä teknisiä viilauksia.

Nyt oli aika päivittääpalvelua hieman enemmän. Suurimmat muutokset on havaittavissa etusivulla, jonka rakennetta muutettiin aika monin osin. Etusivulta löytyy nyt uusina sisältöinä hankepankki sekä hyvät käytännöt -osiot. Näillä kahdella osiolla vastataan niihin toiveisiin, joissa on toivottu nuorten tieto- ja neuvontatyössä olevia menetelmiä laajempaan jakoon ja käynnissä olevien hankkeiden esittelyä.

Uudessa versiossa on myös haettavissa tarkemmin listauksia nuorten tieto- ja neuvontapalveluista. Aikaisemmin pystyi hakemaan paikkakunnan mukaan, nyt haku on mahdollista myös erilaisten palveluiden toimintamuotojen mukaan.

Nuortenelämä.fi myös mobiilisti
Kuten tiedämme verkkoperustaisten palveluiden käyttö mobiilisti lisääntyy valtavin harppauksin jatkuvasti. Jokin aika sitten Nuortenelämä.fi-verkkopalvelusta julkaistiin myös mobiilisivut. Kun menet esimerkiksi puhelimesi selaimella tuttuun Nuortenelämä.fi osoitteeseen päädyt verkkopalvelun mobiilisivuille.

Mobiilisivujen kehitystyössä olivat mukana Koordinaatin henkilökunnan ja Nord Softwaren teknisten kehittäjien lisäksi vahvasti nuorten arviointiryhmä. Nuorten asiantuntevat kommentit eivät rajoittuneet vain käyttöliittymän kommentointiin, vaan saimme samalla myös laajasti kommentteja palvelun sisällöistä. Oli hienoa huomata kuinka reilun vuoden ajan käytössä olleen palvelun sisällöistä pidettiin ja kuinka ne koettiin edelleen tärkeiksi.

Verkkopalveluiden kohdalla on jatkokehittäminen tärkeää. Se on läsnä jatkuvasti, tuntuu ettei palvelu ole koskaan valmis. Jatkokehittämisessä on käyttäjien kokemukset ja palaute ensiarvoisen tärkeää. Siksi onkin hienoa saada käyttäjiltä palautetta suoraan. Aina ei voi muutoksia tehdä heti, mutta ainakin Koordinaatissa ne kirjataan ylös seuraavaa jatkokehitystä varten. Ja aina verkkopalveluiden päivitykset eivät mene kuin Strömsössä. Ei mennyt meilläkään, mutta niistäkin on selvitty ja ongelmat ratkaistu.

Jos sinulla nyt tuli mieleen jokin palaute verkkopalveluistamme, niin laitahan se tulemaan meille päin.

terveisin, Mika